Inteligența artificială te ghidează prin magazinul Google Play

de: George Stanciu
14 11. 2016

Inteligența artificială vrea să-ți facă viața mai ușoară, iar introducerea acesteia în Google Play Store este, cu siguranță, un eveniment binevenit.

Google Play Store poate fi un spațiu extrem de dificil de navigat, chiar dacă interfața în sine nu este foarte complexă. Lucrurile pot să devină și mai complicate pentru cei ce n-au tangențe în mod regulat cu magazinul, aceștia riscând să se rătăcească. Google pare să fie conștientă de treaba asta și vine, în sfârșit, în ajutor utilizatorilor.

Google a relatat extrem de recent într-o postare pe blogul companiei, citată și de digitaltrends.com, că a introdus inteligența artificială pentru a sorta mai bine aplicațiile și pentru a face lucrurile mai intuitive.

”În fiecare lună, avem peste un miliard de utilizatori ce accesează Google Play, dorind să își descarce aplicațiile preferate pentru telefoanele mobile. Unii dintre aceștia știu exact ce vor să descarce și merg direct la aplicația respectivă, dar alții au un spectru mai larg de căutare și nu vor ceva specific”, arată Google în postare. ”Căutările vagi reprezintă aproximativ jumătate din toate căutările din Play Store, astfel că e important să găsești cele mai relevante aplicații.”

Inteligența artificială vine în ajutorul utilizatorilor, având în vedere că Google a învățat o rețea neurală cum se folosește limbajul uzual pentru a descrie aplicații. Astfel, ar trebui să fie mai ușor pentru utilizatori să găsească aplicațiile dorite, chiar dacă nu știu exact ce vor.

”Am construit un model Skip-gram, în care inteligența artificială încearcă să prezică anumite cuvinte din jurul unei căutări, spre exemplu ”share”, derivat de la ”fotografie””, arată Google. Compania vrea să dezvolte rețeaua neurală astfel încât să ofere și căutări cât mai personalizate, în funcție de preferințele fiecărui utilizator.